Sådan kommer du over din sukkerafhængelighed

Jeg har betyder at skrive dette indlæg for et stykke tid nu, da jeg endelig føle sig i kontrol af min sukker trang. Jeg gætte, du kunne sige, at det har været en lang rejse for at sparke min sukker vane en gang for alle. Det absolut ikke ske natten over. Faktisk tog det mig en solid halvandet år lige overvinde den.

MG_2223-640x426_thumb

Hvis du ser tilbage på mine gamle indlæg, første gang jeg delte min sukker “problem” var i December 2010. Jeg havde et uslebne par dage af spiseanfald på desserter omkring ferien, så jeg svor ret derefter og der for at få det sammen. Som jeg sagde i denne stilling, hvis du ikke kan lide noget om dig selv, ændre det, og det er præcis, hvad jeg gjorde. Jeg var træt af at blive styret af sukker, så jeg satte sig for at sparke min vane for god.
Siden da, har jeg langsomt foretaget ændringer på mine kost-dem, jeg vidste, jeg kunne bære på lang sigt. Ligesom tabe sig, erobre min sukker trang var noget jeg så som en permanent livsstilsændring, så jeg havde brug for at finde ud af at inkorporere slik ind i mit liv uden overbyde det, hver gang jeg spiste dem. Jeg vidste ville kold tyrker ville aldrig arbejde, fordi jeg elsker dessert så meget og ville ikke ønsker at leve uden. (Dessert bringer mig stor glæde!) Plus, jeg vidste, at hvis jeg prøvede at opgive sukker alle sammen, ville jeg kun beder om det mere og gå nødder næste gang jeg blev konfronteret med en plade af cookies.
Jeg startede min rejse til at erobre min sukker trang ved at prøve alle de tips, du har sikkert hørt før:

  • Drik vand.
  • Få mere søvn.
  • Motion.
  • Børst dine tænder.
  • Reducer koffein.
  • Eliminer kunstige sødestoffer.
  • Sæt farten ned og find “sødme” i non-food måder.

Alle disse er gode tips og mange af dem arbejder godt for andre, men selv efter at jeg forsøgte de fleste af disse ting, jeg stadig havde en killer søde tand. Jeg elsker at spise, og jeg elsker at spise slik endnu mere, så mit mål var at finde ud af, hvad der virkede bedst for mig. Jeg havde mange op-og nedture i løbet af de seneste 18 måneder, men i sidste ende, her er hvad der virkede for mig:
Spise mere “rigtige” mad.

Jeg kan ikke understrege dette ene nok. Det var så vigtigt i at hjælpe mig med at overvinde min sukker afhængighed. Det tilskyndede mig også tage en god, hård, ærlig kig på den måde, jeg spiser, og i sidste ende, det hjalp mig rydde op min kost.
Jeg indså, at når jeg overdid den på slik, havde jeg ikke spist meget “rigtig” mad. For mig betyder det noget med substans-lignende kød, fisk, æg, bønner, græsk yoghurt, avocado, ost, nødder smør, etc. Jeg indså også, jeg spise et ton af kulhydrater og ikke nok protein og sunde fedtstoffer. Sikker på, jeg spise masser af fuldkorn, frugt, grøntsager og andre nærende fødevarer, men jeg ville altid noget mere at spise, hvilket betød, at jeg var ikke helt tilfreds, og jeg vil gå lige til den søde ting. Da jeg begyndte at øge mængden af ​​”rigtige” mad i min kost, det var meget lettere at styre mine cravings.

Hvis jeg tørstede noget sødt efter jeg færdig med at spise et måltid, ville jeg gå tilbage til en anden (eller endda tredje) servering. Normalt var det bare en lille del, men jeg regnede hvis jeg kræver noget mere at spise, bør det være noget nærende og ikke sukker. Når jeg følte fuld fra den anden servering, ville jeg sjældent dessert. Og hvis jeg gjorde, en bid eller to (et stykke chokolade eller en lille håndfuld flødekaramel chips) som regel gjorde Tricket. Jeg følte tilfreds og i kontrol over mine cravings, så det var ikke svært at stoppe med at spise slik, når jeg startede.

At få den søde ting ud af huset.

Overraskende få den søde ting ud af huset var slags svært for mig. Jeg mener, jeg elsker dessert. Man skulle tro, at det ville være så simpelt som bare ikke købe det, men jeg befandt mig at købe poser af flødekaramel chips og bagning cookies tilfældigt, når trangen ramte. Så i løbet af en købmand shopping tur en uge, jeg glemte at købe flødekaramel chips.
I første omgang var jeg bummed, at jeg har glemt at købe flødekaramel chips, og jeg bekymret ville jeg ikke kunne gøre det gennem ugen uden noget sødt i huset. Jeg overvejede at gå tilbage til købmanden for at købe nogle, men så er det tilsyneladende ikke det værd for mig. Jeg forsøgte at sparke min sukker vane, så hvorfor dælen ville jeg gøre en indsats for at gå købe sukker? Jeg gætter det endelig klikkede, og jeg stoppede købe søde sager til huset.

Ikke at have denne type fødevarer i huset gør det så meget lettere at fylde min kost med mere nærende fødevarer, hvilket bringer mig til det, der virkelig hjalp mig sparke min sukker vane en gang for alle.
Påfyldning mit køkken med mine foretrukne sunde-søde fødevarer.

Og jeg er ikke bare taler om bananer!

Jeg fylder mit køkken med hindbær, blåbær, brombær, mango … du ved, alle de dyre frugter, som jeg elsker så meget. Jeg regnede hvis jeg bruge pengene på disse dyre frugter, vil jeg ikke lade dem gå til spilde, og de vil være det første, jeg går efter, når en trang til noget sødt strejker. (Søde kartofler også falder i denne samme sunde-sød kategori for mig.)
Ok, er du sandsynligvis tænker: Frugt er ikke dessert. Jeg er helt enig, og jeg vil ikke fortælle dig at spise en masse jordbær er bedre end at spise en Funfetti kage pop. Det er klart, kan du ikke sammenligne disse to ting inden for samme dessert kategori. Men, opdagede jeg, hvis jeg parret frugt (eller søde kartofler) med en mere “væsentlig” fødevarer, er det ofte tilfreds min søde attrå. Min favorit combos: skiver banan med mandel smør, friske bær med græsk yoghurt, Adora diske dyppet i jordnøddesmør eller frugt smoothies med proteinpulver blandet det. Derudover sweet potato kiler + jordnøddesmør er en utrolig tilfredsstillende sød snack. For at få ekstra sødme, vil jeg nogle gange tilføje kanel, revet kokosnød, og / eller rosiner.

Jeg nyder stadig slik-næsten hver dag, i virkeligheden, men forskellen er, at jeg ikke behøver at have dem. Jeg kan bevidst træffe en beslutning om, hvorvidt jeg ønsker at spise en sød godbid eller ej. Tilbage i dag, jeg havde nul kontrol over mine cravings og følte helt hjælpeløs omkring desserter der var mere end én lejlighed, at jeg spiste alt for mange desserter og fysisk følte syg bagefter. Når jeg begyndte at spise noget sødt, jeg ønskede mere og mere af det. I dag kan jeg nyde en eller to cookies og ikke spiser hele partiet. Der har endda været gange, at jeg har glemt bagværk eller andre lækre ting i huset, hvilket ville have aldrig sket for 18 måneder siden. Lad os bare sige, at jeg har gjort store fremskridt siden december 2010!
Hvis du forsøger at sparke en sukker afhængighed, jeg håber du har fundet dette indlæg hjælpsom. Selvfølgelig, jeg er ikke en læge eller registreret diætist, men disse ting virkede for mig, så de kunne arbejde for dig, også!

Har du kæmper med sukker cravings? Hvad gør du tørster sukker? Hvad er dine tips til at styre din sukker cravings?

Save

Save